دیجیتال مارکتینگ, رشد کسب و کار, کارآفرینی, همه دسته بندی ها

نکات طلایی برندینگ

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kokhvs9d’ admin_preview_bg=”]
نکات طلائی برندینگ

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از ثبت یک فعالیت تجاری موفق انجام دهید، طراحی یک برند مناسب است. برندی که به خوبی نماینده ی کاری باشد که شما قرار است انجام دهید. تا وقتی به ریزه ‌کاری هایی مثل رنگ‌ بندی و نوع لوگو که قسمت مهمی از تاثیرگذاری برند شما را به دوش می کشند ، توجه نکنید در واقع شروع آنچنان خوبی نخواهید‌ داشت. برند خوب هیچوقت فراموش نمی‌شود، شعار تبلیغاتی خوب هم معمولا همراه همیشگی یک برند موفق است. مثلا همه ی ما با شنیدن «هیچ‌کس تنها نیست…» ترغیب می‌شویم جزو گروهی از آدم‌ها باشیم که هیچ‌وقت تنها نیستند! یک نکته ی قابل توجه هم این است که باید همه ی قوانین ثبت شرکت را در طراحی برند رعایت کنیم. این تنها شروع ساده‌ای برای طراحی یک برند است. نکات  طلایی زیر می‌توانند به شما برای طراحی یک برند موفق و فوق‌العاده کمک کنند :

تعیین جامعه هدف کوچک تر

بدون شک در ابتدای کار شما قدرت تحت تاثیر قرار دادن تعداد زیادی از افراد جامعه رو ندارید و به همین خاطر توصیه میشه دنبال مواردی باشید که کاملا مورد توجه یک جامعه خاص قرار داره. بدون شک این رفتار متفاوت شما باعث خواهد شد تا در شروع، فرصت ارتباط نزدیک با مخاطبانتون رو داشته باشید که باعث افزایش شانس شما برای کسب وفاداری و تبلیغ برند از طرف اونها خواهد شد. به همین خاطر نباید برای برندینگ از شروع کوچک واهمه داشته باشید.

در نظر گرفتن جنسیت مخاطب

باید کاملا مطلع باشید که برای چه قشری از جامعه جذاب ترین و مخاطبان شما رو چه افرادی تشکیل میدن؟

در این رابطه اولین قدم تعیین مرد و یا زن بودن اونهاست. علت این امر به این خاطره که بازاریابی برای هر یک از ویژگی های خاص خود برخورداره. در نهایت این آمارها کمک خواهد کرد تا ضعف هاتون رو پیدا کنید  و در راستای افزایش تعداد مخاطبانتون قدم بردارید.

تشخیص انگیزه از فعالیت

این امر کمک میکنه تا مسیرتون رو مشخص کنید و مخاطب رو نسبت به اون مطلع کنید.برای مثال : در صورتی که انگیزه اصلی شما مبارزه با یک اتفاق و رویداد بد هست ، شما از این امر حتی می تونید برای انتخاب شعار برندتون هم استفاده کنید. این امر نخستین اقدام شما در زمینه ایجاد نام تجاری محسوب میشه که روی همه چیز اون مثل : شکل، رنگ، طرح و… تاثیرگذاره. به همین دلیل شما قبل از یک شرکت تجاری، باید یک آرمان اجتماعی  داشته باشید تا بتونید تاثیرگذاری لازم رو داشته باشید.

رفع تناقض و تفاوت ها

حواستون باشه هر کاری می‌کنید قسمتی از برند شماست!

تصویری که از برند خودتون ارائه میدید نباید با خود شما و تمامی افراد تیم شرکت تفاوتی داشته باشه . به خاطرهمین لازمه تمامی نکات مثبت و منفی خودتون و در مرحله بعد تیم شرکتتون رو شناسایی کنید و در تلاش برای شبیه شدن به اصول برندتون باشید . برند شخصی شما قسمت بزرگی از همه‌ی قسمت‌های زندگی شماست، این موضوع حتی باید در لباس پوشیدن و همه‌ی فعالیت‌های مشترک با دوستان و همکارانتون خودش رو نشون بده .

محتوای فضای مجازی یکی از چیزهای دیگه اس که باید آینه‌ی تمام و کمال برندتون باشه. مثلا اگر برند شخصی من حاکی از همراهی با کارآفرین‌هاست ،در رویدادهای مختلف فضای مجازی هم حرف‌ها و رفتارهای من باید همون کسی رو به نمایش در بیاره که ادعا می‌کنم. خلاصه اینکه اگر تلاش کنید کسی باشید که واقعا نیستید، ماه پشت ابر نمیمونه و این تناقض روزی مشخص میشه و حالت خوبی نخواهد داشت .

شناسایی نقاط قوت

از این موارد می تونید  به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنید . درواقع شما باید برای خودتون  وجه تمایزی رو ایجاد کنید تا برای مخاطب جذابیت لازم رو پیدا کنید و برندتون رو سریع تر به شهرت لازم برسونید. حتما در کار شما هم نقاط قوتی که بتونه نیازی رو از سمت مخاطبانتون رفع کنه وجود داره .روی همون مانور بدید .

پذیرش نقاط ضعف

تصور غلطی که در این زمینه وجود داره اینه که باید نقاط ضعف رو همیشه مخفی کرد! با این حال واقعیت اینه که عدم صداقت شما به شخصیت برند لطمه وارد میکنه و امکان موفقیت در درازمدت رو از بین میبره، به خاطر همین لازمه که تصویر حقیقی از خودتون ارائه بدید، منظورم این نیست که دست به تخریب خودتون بزنید ، منظور اینه که از بزرگ نمایی های برگرفته از صداقت نیستن خودداری کنید  !

مثال : شرکت فولکس واگن از کوچیک بودن خودروهاش که در ابتدا یک ضعف از سوی جامعه تلقی میشد ، یکی از ماندگارترین شعارهای تبلیغاتی تاریخ رو تحت عنوان (کوچک فکر کنید) ایجاد کرد که تاثیرگذاری فوق‎العاده ای رو به همراه داشت !

پس شما هم میتونید با توجه به ضعف ها و توجه به نکات مثبت در اون ،به تصویری که از خودتون برای مخاطب میسازید جلوه دلخواه رو القا کنید .

داستان سرایی برای برند

این امر که داستانی برای گفتن داشته باشید، باعث خواهد شد تا مخاطب زمان بیشتری رو به شما اختصاص بده و. به سادگی هم میتونید خودتون رو در ذهن دیگران ثبت کنید. در این رابطه توجه به اقدامات مشابه برندهای یگه میتونه راهنمای عمل خیلی  خوبی براتون باشه. امروزه داستان‎ سرایی برای برندینگ امری حیاتی به شمار میاد !

ایجاد سرگرمی

اگر بتونید برای افراد لحظات خوبی رو ایجاد کنید، تاثیر بسزایی رو خواهد داشت، به همین خاطر لازمه به نحوی رفتار کنید که افراد نه تنها به وسیله برند شما نیازشون رو برطرف کنن، بلکه دلایلی بیشتر از یک خرید خوب رو برای انتخاب شما داشته باشن. این مورد به جذابیت بیشتر برند شما منجر خواهد شد.

شخصیت قائل شدن برای برند

شخصیت، مجموعه ای از ویژگی هایی محسوب میشه که به برند شما نسبت داده میشه. در این رابطه شما می تونید تعیین‎کننده نوع شخصیتش باشید، با این حال در صورتی که در این رابطه کوتاهی کنید، شخصیت شما به هر شکلی ممکنه در ذهن مخاطب شکل بگیره ، به همین خاطر لازمه تا به دنبال شخصیتی همسو با نوع فعالیت و آرمان‎های خودتون باشید .

 

در معرض دید قرار دادن تاریخچه شرکت

افراد باید به خوبی بدونن که شروع کار شما از کجا بوده و چه مراحلی رو برای رسیدن به جایگاه فعلی خود طی کردید. به همین خاطر هم لازمه تا تاریخچه دقیق و جامعی رو برای خودتون تهیه کنید و در معرض نمایش عموم قرار بدید .

بیان مزیت ها و دستاوردها

این امر به خوبی برند شما رو به سطحی حرفه ای نزدیک خواهد کرد. درواقع افراد باید مطلع شن که برند شما از چه توانایی ‏ها و امتیازات ویژه ای در مقایسه با سایرین برخورداره. به همین خاطر لازمه تا برنامه ای برای افزایش توانایی ها و دستاوردهای خودتون داشته باشید. این موارد خود به تنهایی میتونن قوی ترین تبلیغ برای برند شما به حساب بیان .

بیان دلیل انتخاب ساین کاری

دلیل اصلی که باعث شده تا شما برندتون رو شکل بدید، از جمله اطلاعاتی محسوب میشه که همواره برای مخاطب جذابیت بالایی رو به همراه داشته باشه. به همین دلیل لازمه تا دلیل اصلی خودتون رو همراه با توضیحات دقیق و حتی اضافه‎گویی، بیان کنید. در این رابطه توجه داشته باشید که تمامی اقدامات در زمینه برندینگ، در راستای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان بوده و به همین خاطر حتی کوچک ترین موارد هم دارای اهمیت هستند .

الزام داشتن وبسایت

جف بویاس، وبلاگ‌نویس، نویسنده، نظریه‌ پرداز فضاهای دیجیتال و سخنران توصیه می‌کنه : حتما یک وبلاگ یا وبسایت در فضای مجازی برای خودتون داشته‌ باشید، برای ارتقای محتوای اون تلاش کنید و به کمک این فضا با مخاطباتون تعامل داشته باشید. حتی می‌تونید با عضویت در لینکدین، فیس بوک، توئیتر، پینترست یا اینستاگرام، با اونها در ارتباط باشید و با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی صدای برندتون رو بلندتر به گوش مردم برسونید!»

نکته :  نباید ایده آلیست باشید! فقط باید با قدم های کوچک و مستمر شروع کنید!

واضح بودن برنامه آینده

این امر نشون میده که شما نه تنها به حال ، بلکه به جایگاه و موفقیت برندتون در آینده هم اهمیت میدین و این باعث میشه مشتری ها روی شما بیشتر حساب کنن و وفاداری بیشتری به شما داشته باشن . ضمن داشتن چشم انداز موفقیت امیزی که برای اینده کسب وکار خود دارید ، از اهداف خود برای اینده هم به دیگران بگویید .

شناسایی مشکلات وموانع مخاطب

ریشه بسیاری از عدم خریدها به خاطر وجود مشکلاتیه که در این رابطه برای مخاطبان وجود داره. برای مثال در صورتی که افرادی مدتیه شما راودنبال کرده ولی خریدی رو انجام ندادن ، احتمال داره این امر به خاطر وجود یک مشکل باشه. عدم آگاهی کافی و یا مشکلات مالی، از جمله موارد رایج در این زمینه محسوب میشه . برای مثال یک برند تولیدکننده دوربینهای عکاسی، از طریق ارائه تسهیلات برای خرید محصولات خود و یا برگزاری کلاس های آموزشی، به خوبی می تونه محبوبیت برند و تعداد بیشتر مشتریان رو برای خودش فراهم کنه .

ویژگی های یک برند خوب :

1.ساده ولی دارای مفهوم باشه .

2.معتبر باشه .

3.منحصر‌به‌ فرد باشه.

4.طراحی به ‌یاد موندنی داشته باشه .

5.موجب ترغیب مشتریان شه .

6.شعار متفاوتی خلق کنه که هدف شما و کاری که میخواید انجام بدید رو نشون بده.
[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *