بازاریابی و تبلیغات, همه دسته بندی ها

تبلیغات آنلاین و انواع مختلف آن چیست؟

[av_image src=’http://salammovafaghiat.ir/wp-content/uploads/2022/01/advertising-type.jpg’ attachment=’7252′ attachment_size=’full’ copyright=’always’ caption=” styling=” align=’center’ font_size=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ hover=” appearance=” lazy_loading=’disabled’ link=” target=” title_attr=” alt_attr=” id=” custom_class=” av_element_hidden_in_editor=’0′ av_uid=’av-kyhcf1sb’ admin_preview_bg=”][/av_image]

[av_textblock size=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” font_color=” color=” id=” custom_class=” av_uid=’av-kyhbxa3z’ admin_preview_bg=”]

انواع گوناگونی از تبلیغات آنلاین وجود دارد. اما مشهورترین آنها به این ترتیب است:

۱. تبلیغات در جستجوها با پرداخت هزینه

این روش بسیار مؤثر است. وقتی کاربران در حال چستجوی محصول یا خدماتی مشخص هستند، آگهی شما در نتایج جستجوی آنها پدیدار می‌شود. در این روش شما با توجه به کلمات کلیدی مورد جستجوی کاربران، در نتایج دیده خواهید شد. و موتورهای جستجو با توجه به کلمه‌ی کلیدی مذکور، کاربران را به سمت صفحه و وب‌سایت شما هدایت می‌کنند. براساس آمارها، در هر ثانیه، ۲.۳ میلیون جستجو در گوگل صورت می‌گیرد و بیشتر نتایج دربرگیرنده‌ی تبلیعات و آگهی‌های موجود در گوگل هستند.

۲. پرداخت در ازای هر کلیک

این روش نیز بسیار متداول و مؤثر است و از طریق آن، ترافیک موردنظرتان مستقیما به سمت وب‌سایت کسب‌وکار شما هدایت می‌شود. هر کسب‌وکاری می‌تواند از قرارگرفتن در نتایج جستجوی موتورها نیز بهره بگیرد. یعنی به کمک حمایت موتورهای جستجو، براساس کلمات و عبارات کلیدی خود و تطبیق آنها با کلمات و عبارات مورد جستجو در نتایج مورد انتظار کاربران ظاهر شود.

برای مثال، اگر واژه‌ی «موفقیت» مورد جستجوی کاربری واقع بشود و بعد از اینکه موتور جستجو آگهی شما را در این باره، در اختیار کاربر قرار بدهد و او بر این آگهی کلیک کند و وارد سایت شما شود، شما به موتور جستجو هزینه‌ی این حمایت را پرداحت خواهید کرد. فراموش نکنید که پرداخت در ازای این حمایت تنها در صورتی رخ می‌دهد که کاربران به آگهی ظاهرشده‌ی شما وارد شوند و از آن بازدید نمایند.

۳. تبلیغات بنری

شیوه‌ی کار به این صورت است که در قسمت فوقانی یا گوشه‌های چپ و راست صفحات وب‌سایت  یک تبلیغات مبتنی بر عکس نمایان می‌شود. در این روش‌، هاست یا میزبان صفحه‌ی وب‌سایت بنابر تعداد بازدیدکنندگان، تعداد کلیک‌ها بر بنرتبلیغاتی و رجوع به صفحه‌ی کسب‌وکار شما و خرید از آن، دستمزد دریافت خواهند کرد.

تعداد بازدیدها وقتی به حساب می‌آید که صرفا ورود به وب‌سایت صورت بگیرد؛ و تعداد کلیک‌ها و پرداخت در ازای هر کلیک، وقتی محاسبه می‌شود که کاربران مختلف به وب‌سایت رجوع کنند و محتوای شما را به‌طور جدی بررسی و بازدید کنند. اگر بازدید کاربر و بررسی‌هایش منجر به خرید بشود نیز این عمل را خرید در ازای هر کلیک می‌گویند.

۴. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی با دریافت هزینه

این گروه از تبلیغات، در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام یا فیسبوک دیده می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی این نوع از تبلیغات آنلاین امکان هدف‌گیری مخاطبان خاص و موردنظر شماست. شناسایی کاربران خاص از طریق صفحاتی که پیگیری می‌کنند و اخباری که می‌خوانند میسر می‌شود و درنتیجه، ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد. با افزایش میزان ترافیک، مشتریان بیشتری نیز به سوی کسب‌و‌کار شما جذب می‌شوند.

۵. تبلیغات از طریق اپلیکیشن‌ها

این روش بسیار مؤثر است و در آن از انواع روش‌های دیگر مانند ویدیوها و تبلیغات تصویری نیز برای نمایش در اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شود. اپلیکیشن‌ها از موقعیت مکانی کاربران کمک می‌گیرند و برای پیگیری و ردیابی مشتری هدف از آن استفاده می‌کنند. این روزها ما در دنیای تلفن‌های همراه زندگی می‌کنیم، پس درنظر گرفتن تبلیغات آنلاین از طریق اپلیکیشن‌ها ضروری است.

6. گوگل ادووردز (Adwords)

درطی برنامه‌ی تبلیغاتی پرداخت در ازای هر کلیک، گوگل‌ادووردز، با تطبیق کلمه‌ی کلیدی موردنظر شما درباره‌ی محصول یا خدمت‌تان با کلیدواژه‌های کاربران در سایتی به‌خصوص، وارد عمل می‌شود و اطلاعات لازم را در اختیار کاربرِ در حال جستجو قرار می‌دهد. کارشناسان تبلیغات روی این کلمات کلیدی کار می‌کنند و در ازای هر کلیک به سایت میزبان خود هزینه می‌پردازند.

موفقیت تبلیغات شما درمیان تبلیغات متنوع و پرتعدادی که موتور جستجوی گوگل به کاربران ارائه می‌کند به عواملی وابسته است: کیفیت، ارتباط کلمات کلیدی و موضوع کمپین تبلیغاتی با کلیدواژه‌های مورد جستجو. در نتیجه آگهی شما به‌وسیله‌ی کسانی دیده می‌شود که به‌دقت در جستجوی چیزی هستند که ارائه می‌کنید.
[/av_textblock]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *